Medic neurolog, despre sistemul de învăţământ: „Copiii noştri nu doar că nu au copilărie, dar se şi îmbolnăvesc…”

Medicul neurolog Mihaela Pungan, din Targu Jiu, a tras un semnal de alarma cu privire la modul in care spune ca este afectata fiica sa, dar si ceilalti copii, de sistemul de invatamant din Romania.
Medicul considera ca sanatatea copiilor ar putea avea de suferit.

… Medicul neurolog sustine ca temele, dar si solicitarile profesorilor sunt sufocante pentru fiica sa. Nici macar in weekend nu au timp sa petreaca impreuna:

„Sunt indingnata si, pe de alta parte, trista! Fetita mea, in clasa a V-a, se trezeste dimineata si plange facand teme de la 8 la 11, iar seara de la 7 la 10, dupa care adoarme plangand. In restul timpului este la scoala. Imi povesteste ca sunt discipline la care profesorii ii iau ca etalon de cunoastere pe copiii care fac meditatii la acele materii, intreaba la modul general daca se cunosc acele notiuni si daca se raspunde (evident de cei de care stiu ca da) trec mai departe. Si ea face meditatii la doua materii, de la 6-7 seara si primeste teme in plus si acolo… la cate meditatii sa mearga?! La sfarsitul saptamanii nu putem merge nicaieri impreuna pentru ca au teme….“ „Copiii nostri nu numai ca nu mai au copilarie, dar se imbolnavesc!“

Medicul a mers cu fiica sa pentru efectuarea unui set de analize si a constatat ca organul responsabil cu echilibrarea stresului este afectat: „Am intrebat-o: «Andreea cum te simti?» Imi raspunde mereu: «Stresata». Am facut cateva analize si ce credeti ATPO este peste limita (anticorpii antitiroida, primul organ care ne ajuta in modulare a stresului).

Asadar ceea ce simte produce modificari organice. Ieri am consultat o fetita de clasa a III-a cu tic distonic al capului (misca saracuta in toate partile cu capul) din cauza ca doamna tipa la ei si nu stie sa-si faca temele singurica. Parintii muncesc in schimburi. Draga scoala, de ce faci asta? Copiii nostri nu numai ca nu mai au copilarie, dar se imbolnavesc! Ii invit pe colegii psihiatri, psihologi si nu numai sa comenteze!“ Mihaela Pungan sustine ca probeleme trebuie dezbatute cu toti factorii implicati pentru a se gasi solutii:

„A identifica si rezolva probleme nu inseamna a cauta vinovati! Daca acceptam aceasta paradigma este adevarat ca de vina suntem cu totii. Exista un curent /o moda in invatamant (dincolo de norme), iar noi parintii o acceptam, pana cand ne ajunge «cutitul la os». Sigur, sunt de acord si cu opinia ca problema trebuie discutata la clasa, la scoala, inspectorat si minister. Dar pe de alta parte trebuie dezbatuta si public pentru a-i afla anvergura si opinia tuturor celor implicati. Mentionez ca nu doresc sa «ma racoresc» in public, ci doar sa semnalez probleme generale in sistemul romanesc de invatamant, pe care, daca le dezbatem impreuna, parinti, profesori, medici, poate gasim solutii!“ „Ce se va intampla cu ceilalti copii?“ , scrie adevarul.ro.

Mihaela Pungan sustine ca exista tot felul de norme cu privire la o metodologie, care tine cont si de regulile de sanatate, dar nu se tine cont de acestea:

„Cu toate ca exista norme de igiena muncii si a invatatului, acestea nu sunt aplicate. Conceptul de minte sanatoasa in corp sanatos este desuet. Andreea sta, in medie, 10-12 ore pe scaun zilnic si la greutatea ei de 27 kg are un ghiozdan de minim 5 kg, motiv pentru care trebuie dusa/ luata zilnic de la scoala. In clasele 3-4 mergea singura. Pentru asta ii multumesc doamnei invatatoare, care a avut masura in toate . Plecand de la cazul meu particular, sper ca realizati ca nu astept sa-mi rezolve Facebook problema si o voi rezolva individual.

Ce se va intampla cu ceilalti copii? Intr-o societate sanatoasa, oamenii se unesc in asociatii cu valori comune pentru care lupta, dezbat civilizat. Acest spatiu public nu este un loc unde sa aratam doar ce frumosi suntem, pe unde ne plimbam si ce posedam. Este un loc si o ocazie sa discutam si lucruri serioase, care ne privesc pe multi dintre noi“, isi incheie medicul neurolog mesajul.

Loading...